Dzisiaj opiszemy działanie słów takij, jak "bo" czy "ponieważ" w dziedzine poerswazji. Są one przede wszystkim elementem racjonalizującym. Badania i eksperymenty wskazują, że człowiek częściej zgadza się na podejmowanie pewnych decyzji, jeżeli ma jakieś ku temu uzasadnienie.
I tak na przykład przeprowadzany był eksperyment, w którym proszono osoby, które stały w kolejce do kasy o przepuszczenie o miejsce do przodu. Jak wyglądały efekty?
Na prośbę - "Czy może mnie Pan przepuścić pierwszą? " ilość twierdzących odpowiedni była znacznie mniejsza niż w przypadku pytania: "Czy może mnie Pan przemuścić pierwszą, bo chcę coś kupić?" Jakże proste uzasadnienie i jakież odkrywcze - chcemy coś kupić i to w sklepie ? <szok>!
Przykład ten pokazuje, że warto choćby w zamykaniu sprzedaży używać zwrotów uzasadniającyh, ponieważ znacznie może to zwięszyć naszą skuteczność, jako handlowców.
W sprzedaży:
"Tak więc rozumiem, że możemy zrealizować dla Pana takie zamówienie, bo zwyczajnie Pan na nim oszczędza, tak?"
PS.
Takie działanie, ma jeszcze jedną zaletę: klient może odpowiadać nam głównie na drugą część pytania, dzięki czemu łatwiej będzie zamknąć sprzedaż.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz